Monday, September 14, 2009

ALHidayah berbakti di pendalaman

Alhamdulillah, Majlis Berbuka Puasa bersama Orang Asli Semai di pendalaman Kg.Jentil Kuala Lipis,serta ziarah amal telah berlangsung dengan jayanya pada 11/9/09-13/9/09 (Jumaat malam –petang Ahad).

Program bersama Bakit KL ,Surau Al-Hidayah, ASDAF, NGO seramai 25 orang dengan 7 kenderaan didarat dan 7 bot di Sungai.

Alhamdulillah kemesraan terjalin dengan sama sama bergotong royong memasak untuk berbuka, tahlil, tarawikh sebagai memenuhi tuntutan Ramadhan. Pengagihan pakaian terpakai dari penyumbang anggota TM (terima kasih diucapkan), ubat ubatan, telekong, kain pelikat, kain batik dan sedikit sumbangan dana untuk 4 kampong membuat juadah beraya menjelang Aidilfitri 2009 nanti. Kami juga sempat berbakti kepada 2 anak kembar En.Malik mengidap penyakit jantuing berlubang dan pasangan yang telah 3 hari demam –dihantar ke klinik Koyan oleh Tuan Hj Junet.

Dalam ucapan balas oleh wakil penduduk selepas Kuliah Subuh -En.Alang bin Tok Batin Bilin menegaskan akan bermatian mempertahankan kusucian agama Islam dari dicerobohi oleh Dakyah Kristian dengan memastikan tegaknya Solat 5 waktu disurau nya.Beliau terharu atas kunjungan kita ..terubat hati penduduk kampong katanya ..jengok jengoklah selalu dengan injek keugamaan supaya mantap akidah mereka.

Akhirkata sedikit sorotan gambar kenangan dan program selanjutnya bersama Masyarakat Muallaf Masyarakat Cina pula di Pulau Ketam pada 10/10/09 (Sabtu)….sesiapa yang berminat ,sila berikan nama kepada saya.



































No comments: